Rekordstor messe: Mød en virksomhed blev igen et tilløbsstykke

November |
Billede fra messen 'Mød en virksomhed', hvor man ser flere unge mennesker gå omkring. Med ryggen til ses en række medarbejdere i kitler fra Hvidovre Hospital, som taler med nogle af de unge.ra sundhedsområdet tale med en lille gruppe unge mennesker. Billede fra messen 'Mød en virksomhed', hvor man ser flere unge mennesker gå omkring. Med ryggen til ses en række medarbejdere i kitler fra Hvidovre Hospital, som taler med nogle af de unge.ra sundhedsområdet tale med en lille gruppe unge mennesker.

Får en elektriker tit stød? Hvordan er det at arbejde på et hospital? Og hvordan bliver man egentlig industritekniker?

Det var bare nogle af de mange spørgsmål, Hvidovres unge kunne få svar på, da messen ’Mød en virksomhed’ løb af stablen i Kometen onsdag den 8. november.

Her stod en lang række lokale virksomheder nemlig klar til at fortælle om deres fag og branche – og de unge kunne blive klogere på de mange job- og uddannelsesmuligheder, der venter lige uden for døren.

Det er ottende gang, Hvidovre Kommune holder messen sammen med lokale virksomheder, og i år deltog rekordmange unge. Tæt på 1.300 Hvidovre-unge lagde vejen forbi for at få en snak med medarbejdere, elever og lærlinge fra lokale virksomheder.

Messen er en del af Hvidovre Kommunes arbejde med at ruste lokale unge til fremtidens job- og uddannelsesvalg, og fungerende borgmester Søren Friis Trebbien er glad for, at så mange unge deltog aktivt i messen.

- Vi har en stor opgave i at præsentere vores unge for de mange job- og uddannelsesmuligheder, der venter dem efter folkeskolen. I dag er der mange veje til et spændende arbejdsliv, og Mød en virksomhed er et oplagt sted at udforske nogle af dem. Jeg håber, at messen har været med til at sætte gang i tankerne hos de unge og deres forældre, så de kan tage den vigtige snak om fremtiden og finde den vej, der er den rette for dem, siger han.

Søren Friis Trebbien sender også en stor tak til de mange virksomheder, der deltog ved årets udgave af Mød en virksomhed.

- Messen taler ind i en vigtig dagsorden, fordi vi allerede nu og i fremtiden mangler faglært arbejdskraft. Vi har et fælles ansvar for at prøve at få flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse, så det er meget prisværdigt, at virksomhederne på denne måde er med til at præsentere deres fag og branche og giver vores unge et indblik i deres hverdag, siger han.

Mød en virksomhed vender efter planen tilbage til næste år.

Læs evt. mere om messen og de deltagende virksomheder på mødenvirksomhed.dk.