Nu tager Borgerinfo imod på rådhuset

Oktober |

Fremover vil besøgende ved ankomsten til Hvidovre Rådhus blive mødt af nye standere, hvor man kan tjekke ind, hvis man har en tid hos enten Jobcentret, Ydelsesservice eller Borgerservice.

Der vil dog fortsat være personale, der kan hjælpe, hvis man ikke kan få standeren til at makke ret – eller blot har brug for lidt guidning i brugen. Man kan også bruge standerne til at bestille tider til ekspedition i Borgerservice.

- Det smarte ved brugen af standerne er, at medarbejderen på rådhuset får en e-mail om, at den besøgende er ankommet til rådhuset. På sigt regner vi med, at flere afdelinger, der arrangerer møder på rådhuset, tager systemet i brug, så deres gæster kan melde deres ankomst, når de ankommer til rådhuset, forklarer borgerservicechef Christina Warlund.

Kommunens Kontaktcenter bliver også en del af det nye Borgerinfo. Kontaktcentret viderestiller og afklarer hver dag alle de opkald, der kommer ind på kommunens hovednummer.

- Det næste stykke tid kommer medarbejderne her til at bruge en masse tid på intensiv gensidig oplæring, da de bliver den afdeling med mest viden i forhold til at kunne håndtere og videresende mails til hele kommunen, samt til at visitere telefoniske og personlige henvendelser til kommunen, siger Christina Warlund.

Det nye system er netop blevet taget i brug.

Husk i øvrigt, at der stadig er tidsbestilling til ekspeditioner i Borgerservice. Tider kan bestilles på hvidovre.dk/tidsbestilling.

Hvis du har problemer med at bestille via hjemmesiden, er du velkommen til at ringe til Kontaktcentret på tlf.nr. 3639 3639, så hjælper medarbejderne med at bestille en tid.