Undersøgelse af klage om arbejdsmiljø forlænges

April |

Den igangværende undersøgelse af en klage om dårligt arbejdsmiljø, som fagforeningen 3F har sendt til Hvidovre Kommune på vegne af medarbejdere i Affald og Ressource, bliver forlænget.

Undersøgelsen gennemføres af advokatfirmaet Horten, som har ønsket at tale med flere medarbejdere end først planlagt. Derudover har skraldemændene afleveret yderligere materiale undervejs. Da Hvidovre Kommune ønsker en grundig undersøgelse, er undersøgelsen derfor blevet udvidet med det nye materiale samt yderligere interviews.

Det medfører, at undersøgelsens konklusion og anbefalinger ventes færdige senere end først antaget. Forventningen er, at undersøgelsens konklusioner og anbefalinger er færdige i slutningen af april.

Når advokaten er færdig med undersøgelsen, vil der blive fulgt op på dens konklusioner og anbefalinger, og der vil blive iværksat yderligere konkrete tiltag for at sikre et godt arbejdsmiljø. Der er allerede tilknyttet en ekstern arbejdsmiljørådgiver, som hjælper med den videre proces med at forbedre arbejdsmiljøet og trivslen hos medarbejderne i Affald og Ressource.

Der har været arbejdet med trivslen i Affald og Ressource siden efteråret, da Hvidovre Kommune blev bekendt med, at der var udfordringer med arbejdsmiljøet. Der blev i efteråret nedsat en arbejdsgruppe bestående af medarbejdere, tillidsrepræsentant, arbejdsmiljørepræsentant og ledelse. Arbejdsgruppen har løbende drøftet, hvordan tilliden mellem parterne kan genoprettes, og hvordan der i fællesskab kan skabes et godt arbejdsmiljø.

 

 

Hvidovre iværksætter undersøgelse af klage om dårligt arbejdsmiljø

Undersøgelse af klage går i gang i denne uge

Styrket fokus på trivsel efter arbejdsnedlæggelse