Valg til kommune og region 2025

Her finder du informationer om valg til Kommunalbestyrelse og Regionsråd tirsdag den 18. november 2025.

Der er valg til kommune og region tirsdag den 18. november 2025 fra kl. 8 til kl. 20.

Her vil løbende komme info om valgarrangementer- og debatter.

Søndag den 26. oktober kl. 10-14 på Hvidovre Hovedbibliotek - politisk salon med partierne

Onsdag den 6. november kl. 16-18, Avedøre Bibliotek og Kulturhus Enghøj - valgmøde for kvinder, arrangeret af Buqetten.

Fra tirsdag den 7. oktober 2025 kan du brevstemme. Du kan brevstemme på alle landets brevstemmesteder uafhængigt at din bopæl.

I Hvidovre kan du brevstemme ved at møde personligt op i Borgerservice på Hvidovre Rådhus, Hvidovrevej 278.
Du kan brevstemme på Rådhuset indtil fredag den 14. november kl. 16.00.
Hvis du vil undgå ventetid, kan du med fordel bestille tid i forvejen på
Tidsbestilling til Borgerservice | Hvidovre Kommune. (Tidsbestilling bliver aktiv kort før brevstemmeafgivningen begynder).

Vi har åbent for brevstemmer 7. oktober-14. november:
Mandag - onsdag:   10:00 - 14:30
Torsdag:                    13:00 - 17:30
Fredag:                      10:00 - 13:30
Lørdag:                      10:00 - 12:00
Sidste frist for at brevstemme er fredag d. 14. november 2025 kl. 9 -16.
Husk at medbringe legitimation fx sundhedskort, kørekort eller pas.
  
Vælgere med handicap eller nedsat førlighed kan brevstemme i eget hjem. Ansøgning om det skal indgives til Hvidovre Kommune i perioden fra tirsdag den 21. oktober 2025 til fredag den 7. november 2025 kl. 10.
Du skal kontakte Borgerservice på tlf. nr. 3639 3639 eller mail til bob@hvidovre.dk

 




Forud for valget bliver der udsendt valgkort til alle stemmeberettigede vælgere. Valgkortene er personlige, og skal medbringes på valgdagen.

Valgkortene indeholder oplysning om vælgerens navn, adresse, afstemningssted, og dag og tid for afstemningen.
Senest torsdag den 13. november 2025, skal vælgerne have modtaget deres valgkort.


Hvis du glemmer dit valgkort på valgdagen eller ikke har modtaget det med posten, kan du stadig stemme, hvis du er stemmeberettiget.
Du skal blot på valgdagen medtage legitimation som fx sundhedskort, pas eller kørekort.
Du skal henvende dig i valgbureauet på valgstedet, og de vil udskrive et erstatningsvalgkort.

 

 

  • Holmegårdshallen, Plovheldvej 8
  • Præstemoseskolen, M. Bechs Alle 122
  • Sønderkærhallen, Kettegård Alle 2
  • Kometen, Hvidovrevej 280
  • Dansborghallen, Sollentuna Alle 2
  • Frihedens Idrætscenter, Hvidovrevej 446
  • Avedøre Skole, Frydenhøjstien 2
  • Avedøre Idrætscenter, Trædrejerporten 1A

Der stemmes på otte valgsteder i Hvidovre Kommune. Valgstederne holder åbent fra kl. 8 til kl. 20 og så længe derefter, der er vælgere på valgstedet, der ønsker at afgive deres stemme.

Du skal møde personligt op for at få lov til at stemme. Du afleverer dit valgkort ved valgbordet, og får udleveret en stemmeseddel.
Du skal herefter afgive din stemme i en stemmeboks, og efterfølgende selv lægge stemmesedlen i stemmekasserne, når du kommer ud af stemmeboksen.

Hvis du skriver forkert på din stemmeseddel, kan den ombyttes ved et af valgbordene.

På valgaftenen bliver stemmerne på hvert valgsted optalt pr. parti/liste af valgstyrerne og de tilforordnede vælgere. Resultatet af optællingen på valgstedet bliver offentliggjort af valgstyrerformanden, så snart det foreligger.

 

 




Ældre og svagelige vælgere kan på valgdagen få gratis transport til og fra valgstedet. Hvis du har behov for transport, skal du ringe til Rådhuset tlf. 4185 0321.
Du kan ringe frem til valgdagen kl. 12. Vi koordinerer transporten, så du vil måske blive kørt sammen med andre.

I forbindelse med brevstemmeafgivning i Borgerservice er en stemmeboks udstyret med:

  • Sort filtpen
  • Ikke-håndholdt lup
  • LED lampe med regulerbar styrke og lysfarve
  • Forstørrelsesapparat med skærm (Closed Circuit Television)
  • Hæve/sænkebord

 På valgdagen tirsdag den 18. november 2025 vil en stemmeboks på hvert valgsted være udstyret med:

  • Sort filtpen
  • Ikke-håndholdt lup
  • LED lampe med regulerbar styrke og lysfarve

 I Kometen er der på valgdagen yderligere hjælpemidler til rådighed:

  • Hæve/sænkebord
  • Forstørrelsesapparat med skærm (Closed Circuit Television) 

Vælgere med handicap eller nedsat førlighed, som på valgdagen har brug for forstørrelsesapparat med skærm (Closed Circuit Television) eller hæve/sænkebord for at afgive deres stemme,
kan i perioden fra tirsdag den 21. oktober 2025 til mandag den 10. november 2025 kl. 12, indgive ansøgning om at blive overflyttet til valgstedet Kometen. 
Hvis du ønsker at blive overflyttet til Kometen som følge af behov for et af de yderligere hjælpemidler, der er til rådighed på dette valgsted, skal du kontakte Borgerservice på tlf. nr. 3639 3639 eller mail til bob@hvidovre.dk.

 

 

Fintællingen af valget foregår onsdag den 19. november 2025 i Kometen.
Resultatet af valget bliver offentliggjort på valgbestyrelsens møde i Bibliotekscafeen onsdag den 19. november 2025 kl. 17,
og vil efterfølgende fremgå af Hvidovre kommunes hjemmeside Forside | Hvidovre Kommune og valg.dk Forside - valg.dk

Fra lørdag den 25. oktober 2025 kl. 12 må kandidater, lister og partier hænge valgplakater op. 
Der må hænges plakater op i lygtepæle, hegn og master til elforsyning.
Det er i Hvidovre aftalt, at der ikke må hænges valgplakater i vejtræerne.

Alle plakater skal været taget ned igen onsdag den 26. november 2025. Sker det ikke, vil kommunen fjerne dem.

 

Valgbestyrelsen bliver udpeget blandt kommunalbestyrelsens medlemmer på det konstituerende møde i december måned forud for valgperioden. Borgmesteren er født formand.

Valgbestyrelsen har følgende medlemmer:

  • Borgmester Anders Wolf Andresen (F), formand
  • Søren Trebbien (C), næstformand
  • Kristina Young (H)
  • Kenneth F. Christensen (A)
  • Mathias Rinaldo (Æ)
  • Helle M. Adelborg (A)
  • Mikkel Dencker (O)

 

Hvis du ønsker at klage over kommunalvalget, indgives klagen til den siddende kommunalbestyrelse i Hvidovre Kommune. Sidste frist for at klage er tirsdag den 25. november 2025.

Senest opdateret 10-10-2024

Staben for Politik, Ledelse og Jura
Valgsekretariat

Hvidovrevej 278
2650 Hvidovre

Telefon: 3639 3639

Send sikker mail til Staben for Politik, Ledelse og Jura

Almindelig mail:
valg@hvidovre.dk

Send sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.

Har du brug for hjælp til at sende en sikker mail via MitID, er du velkommen til at kontakte Borgerservice. Vi hjælper gerne. Se kontaktoplysninger og generelle åbningstider nederst på siden.