Regnskab skal aflægges på fortrykt regnskabsskema. Dette kan hentes ved at sende mail til: forening@hvidovre.dk. Skemaet sendes til foreninger, der har modtaget tilskud i det pågældende regnskabsår.
I forbindelse med regnskabet skal der fremsendes dokumentation for de faktisk afholdte driftsudgifter, hvortil der er søgt om tilskud.
- Antallet af aktivitetstimer i egne og lejede lokaler skal oplyses på skemaet. Disse opgøres hver for sig for permanente eje-/lejeforhold og korte lejemål
- Opgørelserne udarbejdes særskilt for idrætshaller og for øvrige lokaler.
Tidsfrister for regnskabsaflæggelse (afregning):
Tilskud til ”korte lejemål”, lokaler og lejrpladser:
- Senest den 2. januar 2024 kl. 12.00.
Tilskud til ”permanente lejemål”, drift af egne og lejede lokaler:
- Senest den 31. marts 2024 kl. 12.00.
Hvis fristen ikke overholdes, kan der stilles krav om tilbagebetaling af tilskuddet.
Eksempler på tilskudsberegning
Eksempel 1:
En forening har 101 medlemmer, hvoraf 44 (43,56 %) er under 25 år og 57 (56,44 %) er over 25 år.
Foreningen har budgetteret således:
Husleje 85.000 kr.
Varme/El 10.000 kr.
Vedligeholdelse 7.000 kr.
Skatter, afgifter og forsikringer 3.000 kr.
Rengøring, opsyn m.v. 5.000 kr.
Forventet driftsudgifter 110.000 kr.
Udgangspunktet for tilskudsberegningerne er gældende regler i Folkeoplysningsloven samt kommunalbestyrelsens beslutninger.
Beregningen ser ud som følger:
Tilskud 72 % af 110.000 kr. = 79.200 kr.
Reduktion for medl. over 25 år (56.44 %) = 44.700 kr.
Lokaletilskud for 2021 udgør: 79.200 kr. – 44.700 kr. = 34.500 kr.
Eksempel 2: En forening har 101 medlemmer, hvoraf 91 (90,1 %) er under 25 år og 10 (9,9 %) er over 25 år.
Lokaletilskud for 2024 udgør 72 % af 110.000 kr. = 79.200 kr.
(Der vil ikke blive fortaget reduktion for medlemmer over 25 år, da disse ikke overstiger 10 % af det samlede medlemsantal).