Sportsfolk og spejdere hædret med stor fest i Kometen

Maj |

Omkring 200 idrætsfolk og spejdere var onsdag i sidste uge samlet til fest i Kometen. Med taler, musik, stand up, trylleshow og prisuddeling blev udøvere, trænere og ledere hædret for deres engagement og præstationer i 2021.

Prisen som Årets Spejderleder gik til ledergruppen i DDS 4. Hvidovre Søspejdergruppe, Årets Ungdomsidrætsleder 2021 blev Patrik Birkner fra Hvidovre Attack Floorball Club, og Årets Idrætsleder 2021 blev Henrik Rasmussen fra Hvidovre Basketball Klub.

Prisen Årets Idrætstalent 2021 gik til Bjørk Nørremark fra Hvidovre Atletik & Motion og var sponsoreret af Hvidovre C. Prisen blev overrakt af center manager Christian Schreiber.

Hvidovre Badminton Club blev kåret til Årets Idrætsforening, og denne pris blev sponsoreret og overrakt af hotel Scandic repræsenteret af hoteldirektør Anne Nielsen.

Prisen Årets Idrætspræstation 2021 gik til løberen Abdi Hakin Ulad fra Hvidovre Atletik og Motion og var sponsoreret af Dansprint.

To særpriser blev også uddelt til hhv. Mette Werge og Anna Siess Ryberg fra Hvidovre Badminton Club og Magnus Sibbersen fra Hvidovre Kajakklub.

Endelig fik den afgående formand for Idrætsrådet Ena Christiansen både blomster og stående bifald for sit arbejde for idrætten i Hvidovre gennem mange år.

- Vi som politikere har oplevet, hvordan du kan bide dig fast som en terrier og brøle som en løve, men faktisk altid med glimt i øjet, smil på læben og masser af kærlighed. Ena – du er en ildsjæl om nogen. Man er aldrig i tvivl om, at du brænder for sporten i Hvidovre, sagde borgmester Anders Wolf Andresen til den tydeligt berørte Ena Christiansen.

Også formand for Kultur- og Fritidsudvalget Kenneth Bak og formand for Folkeoplysningsudvalget Erik Petersen talte ved årets hædringer.
Stand up-komikeren André Jacobsen blev præsenteret af teaterchef Stefan Pollner fra Teater Vestvolden.