Eventkoordinator skal sikre et levende kulturliv i Risbjerggaard

Januar |
Kulturhuset Risbjerggård set udefra Kulturhuset Risbjerggård set udefra

Når Kulturhus Risbjerggaard til september slår dørene op, så bliver huset rammen om små og store kulturbegivenheder, foreningsaktiviteter og et helt nyt spisested.

Nu søger Hvidovre Kommune en eventkoordinator, som kan binde de mange aktiviteter sammen samt planlægge og udvikle arrangementer i huset i tæt samarbejde med de aktive foreninger og borgere. I det nye kultur- og teaterhus bliver der nemlig plads til mange forskellige former for arrangementer, og den nye eventkoordinator skal være med til at sikre, at husets brugere og gæster får en god oplevelse.

- Kulturhus Risbjerggaard bliver borgernes hus, så der skal være plads til mange forskellige aktiviteter, både de store og de små. Derfor er det vigtigt med en nøglefigur, der kan binde de mange aktører sammen og sikre den daglige drift og sparring med husets brugere. Vi ønsker, at der kommer masser af liv i Kulturhus Risbjerggaard, så det for alvor kan blive det kulturelle centrum for Hvidovre Bymidte, siger Kenneth Bak (C), formand for Kultur- og Fritidsudvalget.

En del af jobbet bliver også at skabe gode relationer til samarbejdspartnere, hvad enten de er professionelle aktører eller lokale borgere og foreninger. Udover den daglige drift får den nye eventkoordinator også til opgave at planlægge og afholde store og små kulturarrangementer i årets løb, samt udvikle kultur- og fritidsaktiviteter sammen med borgerne.

Det i den forbindelse også besluttet at oprette et brugerråd for Kulturhus Risbjerggaard, og Kommunalbestyrelsen skal senere tage stilling til, hvordan dette skal sammensættes og fungere.

- Jeg glæder mig meget, til Kulturhus Risbjerggaard åbner. Jeg ved også, at udviklingen af Risbjerggaard er enormt vigtig for mange borgere, så vi vil gerne sikre den bedst mulige brug af det nye teater- og kulturhus. Her bliver et kommende brugerråd en central medspiller, understreger borgmester Anders Wolf Andresen.

Der er ansøgningsfrist til stillingen som eventkoordinator for Kulturhus Risbjerggaard den 17. februar, og håbet er, at den nye medarbejder kan begynde den 1. april. Se mere om stillingen på hvidovre.dk.

Kulturhus Risbjerggaard skal efter planen officielt indvies den 9. september 2022 i forbindelse med Vestegnens Kulturuge.

Se stillingsopslaget til jobbet som eventkoordinator her

Læs mere om Kulturhus Risbjerggaard her