Med særligt ansvar for:
Jakob Thune
E-mail: jth@hvidovre.dk
Telefon: 36 39 30 02
Med særligt ansvar for:
Gert Stephan Nelth
E-mail: gsn@hvidovre.dk
Telefon: 36 39 30 05
Med særligt ansvar for:
Susan Bjerregaard
E-mail: srr@hvidovre.dk
telefon: 36 39 32 51
Center for Beskæftigelse og Borgerservice varetager den arbejdsmarkedsrettede indsats i Hvidovre Kommunes jobcenter samt Borgerservice og Ydelsesservice.
Jobcentret kan blandt andet hjælpe borgere og virksomheder med:
Ydelsesservice varetager udbetaling af forsørgelsesydelser:
I Borgerservice er følgende fagområder placeret:
Chef for Center for Beskæftigelse og Borgerservice: Torben Tang Christensen, mail: ttr@hvidovre.dk
Center for Børn og Familier består af et børne- og familieområde, et dagtilbudsområde samt Tandplejen
Børne- og Familieområdet støtter op om børn, unge og familier med det formål at bidrage til familiens trivsel.
Børne- og Familieområdet består af:
Medarbejderne i centret er engagerede i forskellige typer af indsatser:
Dagtilbudsområdet hjælper børnefamilier med at få plads til børn i et dagtilbud og understøtte kvaliteten i dagtilbud.
Dagtilbudsområdet består af:
De decentrale enheder der hører under dagtilbudsområdet er:
Chef for Center for Børn og Familie: Michael Karlsen, mail: wmw@hvidovre.dk, tlf. 41 75 07 77
Center for Handicap og Psykiatri tilbyder borgerne med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer en ressourcebaseret og helhedsorienteret indsats, så de bedst muligt kan udnytte og udvikle deres potentiale.
Afdelingens kerneopgave er, at tilbyde rådgivning, vejledning og støtte til borgerne samt at tilbyde en række serviceydelser, i de tilfælde der er behov herfor.
Formålet er, at tilgodese de behov der kan følge af en nedsat funktionsevne, for derved at kunne genvinde, udvikle eller vedligeholde funktionsevnen. Derudover er formålet at rehabilitere, forebygge og afhjælpe sociale problemer. Dette gøres altid med borgeren i centrum.
Center for Handicap og Psykiatri består af følgende afdelinger:
Chef for Center for Handicap og Psykiatri: Rasmus Kern, mail: rkh@hvidovre.dk, tlf. 36 39 39 91
Center for Kultur og Fritid består af en samlet administrationsenhed, hvorunder der er tilknyttet en række decentrale institutioner.
Chef for Center for Kultur og Fritid: Lars Hørdum, mail: lhl@hvidovre.dk, tlf. 36 39 32 84.
Center for Plan og Miljø beskæftiger sig med følgende hovedområder:
Alle byggesager skal behandles og godkendes i Center for Plan og Miljø. Afdelingen behandler også sager om bevaringsværdige bygninger, sammenlægning af lejligheder, registrering til Bygnings- og BoligRegistret, matrikulære sager, varmeplansager og skorstensfejersager.
Center for Plan og Miljø udarbejder og administrerer kommuneplanen og lokalplaner. Vi varetager også generelle planlægningsopgaver og planlægning af parker og grønne områder. Desuden behandler vi zone- og fredningssager og sager om tilskud til bygningsforbedring og -bevaring.
Center for Plan og Miljø varetager miljøopgaver, herunder godkendelse af virksomheder i henhold til miljølovgivningen, behandler sager vedrørende jordforurening, grundvandskvalitet, vandindvinding, støj- og luftforurening og varetager myndighedsopgaver i forbindelse med vand- og kloakforsyning.
Chef for Center for Plan og Miljø: Jakob Karlshøj, mail: fvh@hvidovre.dk.
Vision for Center for Skole og Uddannelse: I fællesskab åbner vi verden for ALLE børn og unge, så de lærer mere og trives bedre år for år.
Center for Skole og Uddannelses administrations og udviklingsenhed består af Analyse & Administration samt Pædagogik & Udvikling. Administrationen og udviklingsenheden understøtter det politiske niveau samt direktionen og ligeledes den pædagogiske- og faglige udvikling på skoler, SFO'er og i klubber.
Decentrale enheder:
Chef for Center for Skole og Uddannelse: Rene Rasmussen Sjøholm, mail: req@hvidovre.dk
Center for Sundhed og Ældre består af fem afdelinger, som varetager opgaver og indsatser bredt inden for Sundheds- og Ældreområdet. Derudover er der i centeret en aflastningsenhed og tre kommunale plejecentre, herunder også et daghjem.
De fem afdelinger er:
Center for Sundhed og Ældre har udarbejdet et visuelt organisationsdiagram (pdf) og en tilhørende kort præsentationsfilm, der kort uddyber centerets opbygning og afdelingernes opgaver.
Chef for Center for Sundhed og Ældre: Mette Odgaard Holck, mail: muw@hvidovre.dk
Center for Trafik og Ejendomme beskæftiger sig med følgende hovedområder:
Centrets opgaver vedrører bl.a. den overordnede drift og vedligehold af 137 ejendomme og 385 bygninger – et samlet areal på 290.000 m2.
Centret projekter vedrører både større byggeprojekter som nybyggeri og ombygning samt renoveringsaktiviteter som almindelig planlagt vedligeholdelse og bygningsgenopretning. Hvidovre Kommune er en klimakommune, og kommunen indtænker derfor energiforbedringer i kommunens byggeprojekter – både når kommunen bygger nyt eller renoverer.
Desuden råder centret over et værksted, hvor man tager sig af kommunens bil- og maskinpark samt et drivhus, hvor der produceres sommerblomster til udplantning i parker og på veje.
Chef for Center for Trafik og Ejendomme: Anne Bodil Pallesen, e-mail apq@hvidovre.dk.
Center for Digitalisering, Kommunikation og Erhverv beskæftiger sig med følgende områder:
Vi arbejder kontinuerligt på, at de it-systemer vi anvender, kører sikkert og optimalt, så borgerne får den bedst mulige betjening i afdelingerne.
Vi følger med i IT-udviklingen, og afdelingens opgaver tilpasser vi i et samspil imellem omverdenen og vores eget behov i Hvidovre Kommune.
Vi servicerer dagligt de medarbejdere i kommunen, der anvender PC’er med tilhørende udstyr og programmer.
Udvikling, Erhverv og Kommunikation beskæftiger sig med disse områder:
Erhvervsudvikling
Kommunikation
Personale- og organisationsudvikling
Projektkoordinering
Tværgående projekter og fundraising.
Center for Politik og Ledelse varetager følgende opgaver:
Servicefunktionerne placeret under Center for Politik og Ledelse er alle interne driftsfunktioner, der varetager en række opgaver i forhold til de ansatte, centre og politikere.
Hvis man ønsker at tale med borgmesteren, skal man rette henvendelse til Borgmesterens sekretær, tlf. 36 39 30 03 og aftale et tidspunkt i borgmesterens træffetid, som er torsdage.
Center for Økonomi og Personale er kommunens økonomi-, analyse-, indkøbs og HR-funktion. Vi sikrer bl.a. koordinering på tværs af centrene, og yder faglig support til centre og institutioner – både i spørgsmål om økonomi og løn- og personaleforhold, men også om arbejdsmiljø og indkøb.
Organisatorisk er vi opdelt i syv teams, der alle har til formål at understøtte og servicere den samlede organisation. Det drejer sig om følgende enheder, hvor opgaverne, der er nævnt ikke er fyldestgørende:
Chef for Center for Økonomi og Personale: Søren Lenau, mail: ysl@hvidovre.dk, tlf.: 25 44 33 01