Benzin- og olieudskillerordning

Kommunen administrerer den kommunale tømningsordning for olie- og benzinudskillere


Du kan tilmelde din virksomhed til benzin- og olieudskillerordningen ved at henvende dig hos kommunen, se under den gule rubrik i højre side: kontakt os 

Når du tilmelder dig tømningsordningen, kommer kommunen to gange årligt og pejler eller tømmer dine tilmeldte udskillere, herunder sandfang, hvis de er integrerede i olieudskilleren. Udskillere vandfyldes efter tømning, når det vurderes at være nødvendigt.

Det er muligt at bestille ekstra tømninger, hvis du får behov for dette.

Hvis du ønsker at fjerne, afblænde eller omlægge olie- og benzinudskillerens funktion, så skal du på forhånd søge kommunen om tilladelse. Ansøgningen skal mailes til miljo@hvidovre.dk

Afmelding fra kommunens ordning kan først ske, når udskilleren er fjernet, afblændet eller omlagt, og der foreligger en færdigmelding hos kommunen på arbejdet.

Tømningsordningen er gebyrfinansieret, og Hvidovre Kommune opkræver betaling for pejlinger og tømninger. Du kan se gebyrstørrelsen her:

Erhvervsaffaldsgebyrer i Hvidovre (nyt vindue)

 

Hvis din virksomhed ønsker at få udskilleren tømt og kontrolleret af et andet firma, skal du søge om en fritagelse fra kommunens ordning. Læs mere om, hvordan du gør dette i kommunens Regulativ for erhvervsaffald, Hvidovre Kommune (nyt vindue)

 
 

Center for Plan og Miljø

Hvidovrevej 278
2650 Hvidovre

Telefon: 3639 3639

Send sikker mail til Center for Plan og Miljø

Almindelig mail:
pom@hvidovre.dk

Send sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.

Har du brug for hjælp til at sende en sikker mail via MitID, er du velkommen til at kontakte Borgerservice. Vi hjælper gerne. Se kontaktoplysninger og generelle åbningstider nederst på siden.