Hvidovre kommune har rammeaftaler med en række STU-uddannelsessteder, der som led i aftalen har lavet kvalitetsbeskrivelser af, hvordan de løfter opgave som STU-udbydere, inden for de kvalitetskriterier, der er sat op.
Det er STU-vejlederen, der følger op på, hvordan uddannelsesstedet løfter den enkelte unges forløbsplan. Dette sker som minimum én gang om året ved møder på STU-uddannelsesstedet sammen med den unge og eventuelt forældre/værge.
I slutningen af uddannelsens 2.år arrangerer STU-vejleder i samarbejde med STU-uddannelsesstedet et netværksmøde med relevante parter fra kommunen. Det kan fx være en sagsbehandler fra jobcentret eller en voksenrådgiver fra Voksenrådgivningen. På mødet drøftes de ressourcer den unge har opnået indtil videre, og der påbegyndes en drøftelse af, hvad der skal ske efter endt STU. Den unge og evt. forældre/værge er altid med til disse møder. Der holdes møde igen ca. 6 måneder inden uddannelsen afsluttes, eller efter en individuel vurdering. Dog ikke senere end 3 måneder før uddannelsen afsluttes.
Overgår den unge efter endt STU til et tilbud efter serviceloven fx et dag- og aktivitetstilbud, vil det være en sagsbehandler i voksenrådgivningen, der følger op på den unge. Starter den unge på en ungdomsuddannelse eller fx i et opkvalificerende tilbud, vil det være en uddannelsesvejleder eller en sagsbehandler i Ungeenheden, der følger op på den unge afhængig af, om den unge modtager en ydelse fra kommunen.
STU-vejlederen slipper ikke den unge, før der er lagt en plan for den unges videre forløb.