Bruger- og pårørenderådet for hjemmehjælp

På denne side kan du læse mere om Bruger- og pårørenderådet for hjemmehjælp.

Et bruger- og pårørenderåd er et forum for dialog mellem borgerne og deres pårørende og kommunen.

  • Talerør for brugere af hjemmehjælp og deres pårørende
  • Sparringspartner for kommunen
  • Optaget af udvikling, tendenser og nye tiltag inden for hjemmehjælp
  • Komme med forslag til, hvordan hjemmehjælpen kan blive bedre
  • Dele dine tanker om hverdagen med hjemmehjælp som bruger eller pårørende
  • Spørge til nye tendenser på hjemmehjælpsområdet, som du har hørt eller læst om

Du kan ikke klage til Bruger- og pårørenderådet.

Hvis du vil klage over den hjemmehjælp, du får, skal du henvende dig til kommunen eller til borgerrådgiveren.

Kom til vores kaffemøder, som vi holder hvert år.

Det næste kaffemøde afholdes i løbet af 2025. Nærmere information følger.

Til kaffemøderne kan du stille spørgsmål og få en snak om hverdagen med hjemmehjælp. Der vil også være et oplæg om et aktuelt emne.

Dine input er vigtige for den dialog, der er mellem bruger Bruger- og pårørenderådet og Hvidovre Kommune – bl.a. i forhold til udvikling af kommunens service.

Du er velkommen til at kontakte formanden for Bruger- og pårørenderådet:

Birthe Mingon
Telefon: 5370 8977
Mail: birthe.mingon@icloud.com

Du kan stille op, når der hvert andet år er valg til rådet. Næste valg er i foråret 2026. Nærmere information følger.

Til valget vælges fire brugere med hjemmehjælp og to pårørende.

Seniorrådet, Visitationen, Hjemmeplejen og private leverandører af hjemmehjælp er også repræsenteret i rådet.

Udover kaffemøderne holder Bruger- og pårørenderådet som udgangspunkt tre almindelige møder årligt.

Du kan læse referatet fra det seneste almindelige møde her:

Abonner på referater fra Bruger- og pårørenderådet for hjemmehjælp

Felter med (*) skal udfyldes

Center for Sundhed og Ældre

Hvidovre Rådhus
Hvidovrevej 278
2650 Hvidovre

Telefon: 3639 2870

Send sikker mail til Center for Sundhed og Ældre

Almindelig mail:
sae@hvidovre.dk 

Telefonisk henvendelse

Mandag-onsdag: 8.30-14.30
Torsdag: 8.30-16.00
Fredag: 8.30-13.00

Send sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.

Har du brug for hjælp til at sende en sikker mail via MitID, er du velkommen til at kontakte Borgerservice. Vi hjælper gerne. Se kontaktoplysninger og generelle åbningstider nederst på siden.

Om kontakt

Hvis du ønsker kontakt til bruger- og pårørenderådet, kontakt da formand:

Birthe Mingon
Telefon: 5370 8977

Mail: 
birthe.mingon@icloud.com

Hvis du ønsker generel kontakt til kommunen angående bruger- og pårørenderåd, se kontaktoplysninger i den gule boks.