Hvad er rådets formål?
- Talerør for brugere af hjemmehjælp og deres pårørende
- Sparringspartner for kommunen
- Optaget af udvikling, tendenser og nye tiltag inden for hjemmehjælp
Hvad kan du bruges os til?
- Komme med forslag til, hvordan hjemmehjælpen kan blive bedre.
- Dele dine tanker om hverdagen med hjemmehjælp som bruger eller pårørende.
- Spørge til nye tendenser på hjemmehjælpsområdet, som du har hørt eller læst om.
Hvad kan du ikke bruge os til?
Du kan ikke klage til Bruger- og pårørenderådet. Hvis du vil klage over den hjemmehjælp, du får, skal du henvende dig til kommunen eller til borgerrådgiveren.
Hvordan får du fat i os?
Kom til vores kaffemøder, som vi som et forsøg holder to gange årligt! Det næste kaffemøde holdes den 28. november 2024, kl. 16-17.30, i Hvidovre Sundhedscenter. Tilmelding er ikke nødvendig.
Her kan du stille spørgsmål og få en snak om hverdagen med hjemmehjælp. Der vil indledningsvist være et oplæg om ældrereformen og den nye organisering af Hjemmeplejen i Hvidovre Kommune.
Dine input er vigtige for den dialog, der er mellem bruger Bruger- og pårørenderådet og Hvidovre Kommune – bl.a. i forhold til udvikling af kommunens service.
Du er også velkommen til at kontakte formanden for Bruger- og pårørenderådet:
Birthe Mingon
Mail: bmingon@gmail.com
Telefon: 2830 8977
Hvordan kommer jeg selv med i rådet?
Du kan stille op, når der hvert andet år er valg til rådet. Næste valg er i foråret 2026. Nærmere information følger.
Til valget vælges fire brugere med hjemmehjælp og to pårørende.
Seniorrådet, Visitationen, Hjemmeplejen og private leverandører af hjemmehjælp er også repræsenteret i rådet.
Almindelige møder og referater
Udover kaffemøderne holder Bruger- og pårørenderådet som udgangspunkt 3 almindelige møder årligt. Du kan læse referatet fra det seneste almindelige møde her: