Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Indstilling af medlemmer til Hvidovre Kommunes Beboerklagenævn

2. oktober 2017
Hvidovre Kommunalbestyrelse vælger på sit konstituerende møde den 5. december 2017 to medlemmer og to suppleanter til BEBOERKLAGENÆVNET for perioden 2018-2021. 

Det ene medlem og en suppleant for den pågældende vælger Kommunalbestyrelsen efter indstilling fra de almene boligorganisationer, der har afdelinger i kommunen. Det andet medlem og en suppleant for den pågældende vælger Kommunalbestyrelsen efter indstilling fra de større lejerforeninger i kommunen. 

Hvidovre Kommune opfordrer derfor de almene boligorganisationer og de større lejerforeninger i kommunen til at indstille egnede kandidater. Gerne flere kandidater til de enkelte hverv. Kandidaterne skal være sagkyndige med hensyn til almene boligforhold. Indstillingerne skal begrundes.

Efter ligestillingsloven skal organisationerne/foreningerne desuden indstille både en kvinde og en mand til hver af posterne. Hvis der indstilles flere medlemmer, skal foreningerne indstille lige mange kvinder og mænd. Hvis det ikke er muligt at indstille lige mange kvinder og mænd, skal angives en begrundelse herfor.

Foreningerne/organisationerne bedes ved fremsendelse af indstillinger oplyse, hvor mange medlemmer, de repræsenterer.

Der henvises til § 97 i almenlejeloven samt § 10 a i ligestillingsloven.

Indstillinger bedes indsendt til Kommunalbestyrelsen, Hvidovre Kommune, Hvidovrevej 278, 2650 Hvidovre, att. Beboerklagenævnet, senest den 1. november 2017, eller på e-mail til hln.bkn@hvidovre.dk. Indstillinger modtaget efter denne dato kan ikke tages i betragtning.