Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Kommunens borgerrådgiver

2. februar 2016

Er du utilfreds med behandlingen af din sag i Hvidovre Kommune eller med kommunens behandling af dig, kan du henvende dig til borgerrådgiveren.

Borgerrådgiverens hovedopgave er dialog med borgerne i konkrete sager – en mediatorrolle, hvor det handler om at:

  • sikre, at der er en konstruktiv dialog mellem kommunens afdelinger og borgerne
  • hjælpe borgerne med at finde vej i systemet, fx med at forstå et brev eller en afgørelse og med at finde vej i den kommunale organisation
  • give vejledning i forbindelse med klager og hjælpe med at formulere klagen
  • behandle klager over kommunens sagsbehandling, personalets optræden og medarbejdernes betjening af borgerne, herunder også klager over den praktiske opgaveløsning og diskrimination

Du kan træffe borgerrådgiveren på tlf. 61 91 68 00 mandag-onsdag kl. 9-14.30, torsdag kl. 9-17.30 og fredag kl. 9-13.

Hvis borgerrådgiveren er optaget, så læg venligst en besked med navn og telefonnummer - så vil du blive ringet op senere. Personlig henvendelse kan kun ske efter forudgående aftale.
Læs mere om borgerrådgiveren på hvidovre.dk.