Naturkræfter starter nyt hold op

Mænd med en nuværende eller tidligere kræftsygdom kan hente fornyet energi på forløbet Naturkræfter, hvor man møder ligesindede i grønne omgivelser på Quark Naturcenter.
9. august 2018

Er du mand, og har du – eller har du haft – kræft, så er Naturkræfter et frilufts- og træningstilbud til dig. På dette særlige mandehold kommer du i godt selskab med andre mænd, som også har eller har haft kræft.

Holdet mødes på Naturcenter Quark, hvor naturvejleder Daniel Rywarll Dam og fysioterapeut Sven Tilo Kruppa vil være værter for et forløb over 8 gange, hvor fokus er på bevægelse, fysisk aktivitet og friluftsliv. I disse rammer vil der være god mulighed for blandt andet at udveksle erfaringer med hinanden om, hvordan det er at leve med en kræftsygdom. Der er dog også rig mulighed for uformelle snakke og samvær.

Alle mænd er mere end velkomne på holdet. Jan Boje Jørgensen, som var med på Naturkræfter i foråret, opfordrer andre kræftramte mænd til at melde sig til forløbet.

”Når man kommer derud, er man blandt ligesindede. Alle har haft en form for kræftsygdom, og det er med til at give et sammenhold blandt os mænd. Vi har kunnet snakke frit fra leveren og snakket om erfaringer med vores sygdom,” siger Jan Boje Jørgensen, der har en klar opfordring til andre mandlige kræftpatienter i Hvidovre.

”Man skal prøve det. Alle kan være med. Vi snakkede bare, og man skal ikke have nogle betænkeligheder. De to guider, Sven og Daniel, er virkelig behagelige mennesker, som har været gode til at sætte nogle gode rammer,” siger Jan Boje Jørgensen.

Næste hold går i gang i slutningen af august måned, og der er åbent for tilmeldinger nu. Fysioterapeut Sven Tilo Kruppa opfordrer alle mænd med kræft til at overveje, om Naturkræfter kan være for dem.

”Vi ved, at mænd ikke bruger de samme tilbud som kvinder. Derfor har vi skræddersyet det her tilbud til mændene. Og på de første hold har vi virkelig oplevet, at mændene har fået noget ud af det. Det var ikke kun sygdom, vi snakkede om. Jeg tror, de nød at komme ud og føle sig normale,” siger Sven Tilo Kruppa.

Naturkræfter er blevet til i et samarbejde mellem Hvidovre Kommunes kræftkoordinatorer, Genoptræningen og Naturcenter Quark.

Tid: 22.8 -10.10.18 - Der er løbende optag
Onsdage klokken 13.30 -15.00
Sted: Naturcenter Quark Avedøre tværvej 56

Tilmelding:
For yderligere oplysninger og tilmelding kontakt kontaktkoordinator:
Pernille Lyngholm pvl@hvidovre.dk 41517354 eller Jane Sannung jqs@hvidovre.dk 61827478