50 års jubilæum: Sportsfolk og spejdere bliver hædret

Onsdag 30. maj er det igen tid til den festlige hædringsfest, hvor idrætten og spejderne bliver hædret for deres præstationer og frivillige arbejde. I år er det 50 år siden, at de første frivillige ledere i Hvidovre blev hædret.
17. maj 2018
Der bliver masser at fejre, når der onsdag 30. maj er den årlige hædringsfest i Kometen. Her bliver Hvidovres dygtige idræts- og spejderfolk hyldet for deres præstationer og frivillige arbejde ved den traditionsrige hædringsfest, som Hvidovre Kommune arrangerer i fællesskab med Idrætsrådet og Samrådet.

I år er det 50 år siden, at de første frivillige ledere i Hvidovre blev kåret, og igennem årene er mange engagerede ledere blevet hædret for deres enorme frivillige arbejde.

”I år kan vi i Hvidovre fejre 50-året for de første hædringer af frivillige ledere. Det er fantastisk, at vi har holdt fast ved denne tradition, og jeg synes, at det er imponerende, at vi hvert år har så mange gode frivillige ledere at vælge imellem, når vi skal uddele priserne. De senere år har vi også hyldet årets idrætspræstation, årets idrætsforening og uddelt idrættens talentpris, og det er en fornøjelse at være med til at hylde både de dygtige sportsfolk og de mange engagerede frivillige ledere,” siger borgmester Helle Adelborg.

Idrætsforeningerne og spejdergrupperne har i løbet af de sidste par måneder kunnet indstille
kandidater til årets lederpriser, og nu er otte udvalgt til nominering.

Til titlen som Årets Ungdomsidrætsleder er det Daniel Mortensen fra Hvidovre Volleyball Klub, Filippa Knudsen fra Hvidovre IF og Naya R. Christiansen fra EIC Gymnastik.
Til Årets Idrætsleder er de nominerede; Maria Zentner Wiss fra Hvidovre IF, Leif Aller fra Hvidovre Taekwondoklub og Noel Jensen fra Boldklubben Friheden.
De nominerede til Årets Spejderleder er Thomas Nolvi fra FDF i Hvidovre og René Egebjerg fra DDS i Avedøre.

På hvidovre.dk kan man umiddelbart efter hædringerne se, hvem der er løbet med priserne til hædringsfesten.