Et skridt nærmere nye omklædningsrum i Avedøre

Projektet bliver nu sendt i nyt udbud
7. marts 2018
Et flertal i Kommunalbestyrelsen har sagt ja til at sende opgaven med at bygge nye omklædningsrum på Avedøre Stadion ud i en ny indbudt licitation. De bud, der kom ind på opgaven, da den første gang blev udbudt sidste år, viste sig at være for dyre i forhold til de knap 11 mio. kr., der er afsat til byggeri af nye omklædningsrum. Derfor er projektet nu ændret en smule, bl.a. er det oprindeligt planlagte taktikrum og en foyer pillet ud af projektet, så det kan laves inden for budgettet.

- Det har taget noget tid at komme hertil, men jeg er glad for, at vores idrætsforeninger i Avedøre nu kan se frem til at få nye omklædningsrum, siger borgmester Helle Adelborg, der forventer at kunne være med til at indvie omklædningsrummene i starten af næste år.

De nye omklædningsrum bliver nu sendt i indbudt licitation, og når der er fundet en bygherre til opgaven, går byggeriet efter planen i gang til sommer. Der skal bygges et helt nyt omklædningshus på Avedøre Stadion med seks omklædningsrum med baderum, et teknikrum og et boldrum. Det er bl.a. Avedøre IF, FC Hvidovre og Rosenhøj Boldklub, der benytter faciliteterne på Avedøre Stadion og altså nu kan se frem til nye omklædningsrum.