Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Få beredskabsbeskeder direkte på din mobil


Hvidovre Kommune kan nu sende borgerne direkte besked på SMS ved fx stormflod, oversvømmelser eller større brande.
3. november 2017
Ved stormfloden den 4. januar 2017 forsøgte Hvidovre Kommune sig for første gang med en ny kanal til krisekommunikation: Husejere i området ved Hvidovre Havn og Harrestrup Å fik via SMS besked om, at der var risiko for oversvømmelser og hvilke tiltag, kommunen og Hovedstadens Beredskab havde sat i værk. 
Den direkte information til borgerne i et afgrænset område viste sig at være et godt supplement til kommunens generelle kommunikation, der foregik på hjemmesiden, facebook og twitter, og derfor er SMS-ordningen nu indført som en fast del af Hvidovre Kommunes beredskab. 
Det betyder, at kommunen i tilfælde af fx stormflod, oversvømmelser, større brande, forurening osv. kan sende beskeder til mobiler, der er registreret på adresser i Hvidovre. Kommunen kan enten sende til alle mobiltelefoner i Hvidovre eller – som den 4. januar – til mobiler i et afgrænset geografisk område.
Alle mobiler registreret på adresser i Hvidovre er automatisk tilmeldt ordningen, men ønsker man ikke at modtage beredskabsmeddelelser fra kommunen, kan man nemt afmelde sit nummer. Det gør man på kommunens hjemmeside www.hvidovre.dk under Miljø og Affald. Her finder man SMS-ordningen under emnet Klima. 
Hvis man fx ikke ønsker, at familiens børn skal modtage beredskabsmeddelelser fra kommunen, skal man afmelde deres mobilnumre.
På hjemmesiden kan man også tilmelde sig SMS-ordningen med et andet mobilnummer, fx sin arbejdsmobil, eller sin mailadresse.
I krise- og beredskabssituationer er www.hvidovre.dk, facebook og Twitter Hvidovre Kommunes primære kommunikationskanaler.