Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Nu skal du bestille tid til møde om byggesager

Nyt tidsbestillingssystem skal give bedre systematik og mere tid til sagsbehandling
30. oktober 2017

Fra 6. november 2017 vil det ikke længere være muligt at møde op hos Byggesagsteamet i Hvidovre Kommune, uden på forhånd at have reserveret en tid på kommunens hjemmeside. 

- Den nye procedure for tidsbestillinger er et led i vores intensiverede indsats for at forkorte sagsbehandlingstiden på byggesager i Hvidovre Kommune. Tidsbestillingssystemet skal frigive tid for sagsbehandlerne, som de ellers skulle bruge på at tage imod telefonopkald, fortæller direktør med ansvar for kultur,- teknik og arbejdsmarkedsområdet Gert Stephan Nelth.

Det nye tidsbestillingssystem bliver tilgængeligt på kommunens hjemmeside fra den 31. oktober.

Indførslen af tidsbestillinger gælder for reservation af fysiske møder såvel som telefonmøder med en byggesagsbehandler. Det er stadig muligt at ringe til Byggesagsteamet i telefontiden, hvis man har spørgsmål, der skal drøftes. Byggesagsteamet kan kontaktes fire dage om ugen – mandage og tirsdage kl. 10-14:30, torsdage kl. 13-17:30 samt fredag kl. 10-13:30 på ved at ringe på hovednummeret 3639 3639.

Som en ekstra service vil borgerne fremover få oplyst deres nummer i køen, når de ringer til Byggesagsteamet. Det har givet anledning til frustrationer, at borgere har oplevet ikke at kunne komme igennem, og det er håbet, at det vil være med til at afhjælpe frustrationen, hvis man ved, hvilket nummer man har i køen.

Fakta
Fra 6. november skal man reservere tid til møder hos Byggesagsteamet via et nyt tidsbestillingssystem på kommunens hjemmeside. Systemet bliver tilgængeligt fra 31. oktober og kan findes under: Borger / BoligOgByggeri / Byggeri. Der er stadig åbent for øvrige henvendelser inden for telefontiden.