Døgnåben genbrugsplads og en times kortere bemandet åbningstid

Hvidovre Kommune forkorter den bemandede åbningstid på genbrugspladsen en smule.
21. september 2017
Siden 18. maj sidste år har borgere og virksomheder haft adgang til genbrugspladsen døgnet rundt. Knap 4000 borgere er nu tilmeldt døgnåben genbrugsplads. Tilbuddet om at komme af med affald og ting til genbrug døgnet rundt har betydet, at der er registreret godt 600 besøg mere per måned, siden ordningen blev indført.

- Vi kan se på besøgstallet, at borgerne er glade for, at kunne komme på genbrugspladsen, når det passer dem, siger Michael Søndergaard Daugaard, chef for Vej og Park, der samtidig nævner, at der ikke bliver afleveret væsentligt mere affald trods de mange flere besøg.

Tilbuddet om døgnåben genbrugsplads betyder, at det nu er besluttet at forkorte den bemandede åbningstid på genbrugspladsen med 1 time på weekend- og helligdage. Det betyder, at Hvidovre Genbrugsplads fra den 1. oktober lukker kl. 17 i weekenden og på helligdage.
Med de nye åbningstider 10-18 på alle hverdage og 10-17 i weekend og på helligdage får Hvidovres Genbrugsplads samme åbningstider som de andre genbrugspladser under Amager Ressourcecenter.

Fakta
Genbrugspladsen på Avedøreholmen 97 har åbent 24/7. Den bemandende åbningstid er fra den 1. oktober: 10-18 på hverdage og 10-17 i weekend og på helligdage.
For at benytte genbrugspladsen uden for den bemandende åbningstid, skal du tilmelde dig. Du skal have en mobiltelefon for at kunne tilmelde dig, da det foregår per sms.
Tilmeld dig på: https://www.a-r-c.dk/privat/doegnaabent