Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

59 borgere skal vælge ny hjemmehjælpsleverandør

To af seks private leverandører stopper i forbindelse med Hvidovre Kommunes nye krav
30. september 2016
59 Hvidovre-borgere, der i dag modtager hjælp til praktisk og/eller personlig pleje skal i løbet af de kommende måneder vælge en ny leverandør. Det skal de i forbindelse med, at Kommunalbestyrelsen i Hvidovre Kommune har valgt at indføre skærpede krav til bl.a. økonomi og uddannelse hos de private leverandører af hjemmehjælp.

 - Vi kan konstatere, at to af de seks private leverandører af hjemmehjælp, der i dag er godkendt og leverer ydelser til vores borgere, ikke har tiltrådt de nye krav, siger sundheds- og træningschef Mette Riegels.

De berørte borgere har allerede fået besked om, at deres leverandør stopper ved årets udgang og er blevet opfordret til at vælge ny leverandør.
 - Vi er selvfølgelig kede af, at et antal af vores borgere nu skal ud og vælge ny leverandør med den utryghed, det kan give. Vi gør meget for, at borgerne kommer til at opleve overgangen til en ny hjemmehjælpsleverandør så blid som mulig. Og så forventer vi i øvrigt, at vi med de nye krav, vi har stillet til leverandørerne, fremover vil opleve færre konkurser blandt vores leverandører, forklarer Mette Riegels.

Sammen med brevet, der fortæller, at den nuværende leverandør desværre må stoppe, har de 59 berørte borgere fået pjecer fra de andre leverandører og oplysninger om, hvordan de kan vælge en anden leverandør.
 - Vi har planlagt overgangen, så borgerne kommer til at mærke mindst muligt til skiftet. Derfor skulle de 59 borgere også opleve, at hjemmehjælpen fortsætter uden afbrydelser med deres nye leverandør, oplyser Mette Riegels.

Sidste frist for at vælge ny leverandør er den 15. november 2016. Borgerne kan ringe direkte til visitationen og fortælle, hvilken leverandør, de ønsker, eller de kan udfylde og indsende det papirskema, de har fået tilsendt sammen med brevet om leverandørskift, eller de kan skrive en sikker mail til kommunen, hvor de oplyser, hvilken leverandør, de vælger. Borgere, der ikke selv vælger ny leverandør, vil få tildelt en og blive kontaktet af denne leverandør. De berørte borgere skal ikke tøve med at kontakte visitationen, hvis de har spørgsmål.