Hvidovres frivillige blev hyldet

Årets kasketkarl blev fundet til Frivillig Fredag på Risbjerggård
23. september 2015

Frivilligheden var i fokus, da Hvidovres kasketkarl/inde i fredags skulle kåres på Risbjerggård. Borgmester Helle Adelborg indledte Frivillig Fredag-festen med en flot og anerkendende velkomsttale, og derefter serverede et udsnit af Hvidovres Kommunalbestyrelse kage til de frivillige.
Tre frivillige ildsjæle var af dommerkomiteen nomineret, på baggrund af indsendte indstillinger, til en finaleplads i den store kasketdyst.

De tre finalister var

• Inge Nielsen aktiv i Frihedens boligselskab
• Poul Kristiansen – aktiv i Teaterforeningen, Høreforeningen og også del af arrangørgruppe på Frivillighedsugen.
• Flemming Bagge-Nielsen aktiv i Avedøre Stationsby

Til selve kåringen var Hvidovres svar på X-Factor-dommerne på plads. Dommertrioen bestod af ’’Remee’’ ( Ole fra Røde Kors), ’’Lina Rafn’’ (Birgit fra Cafe Hjertetræets venskabsforening), og ’’Thomas Blachman’’ ( Thomas fra Ældre Sagen).
Kåringen foregik ved, at de tre finalister fik kasketter på løbende – for hvert frivillige projekt/opgave, de havde været involveret ved. De 60 kasketter, som var doneret af det lokale BN-Broderi, rakte akkurat til uddelingen, da de tre finalister alle havde været meget aktive gennem tiden. Der lå således kun seks kasketter tilbage, da uddelingen var overstået, og vinderen Flemming Bagge-Nielsen fra Avedøre blev kåret som Hvidovres Kasketkarl 2015.

Resten af Frivillig Fredag-festen bød på en oplagt omgang ’Så Hatten Passer’ med udgangspunkt i Hvidovres mange forskellige foreninger serveret af Teater Vestvolden.
Der blev således causeret over blandt andet Ældrerådet, Blå Kors og Danmarks Naturfredningsforening til stor morskab for hele salen.