Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Revisionsundersøgelse fører til politianmeldelse

Sag om overtrædelse af Hvidovre Kommunes retningslinjer for indkøb undersøges nu af politiet
9. april 2015
Hvidovre Kommune har bedt politiet om at undersøge de indkøb af IT-udstyr mv., som er foretaget af kommunens afgående personaledirektør.

Personaledirektøren blev fritaget fra tjeneste den 2. marts 2015 på baggrund af meget store uregelmæssigheder i forhold til indkøb af IT-udstyr mv. på hans område. En ekstern revisionsundersøgelse viste efterfølgende, at kommunens regler for indkøb og personalegoder var blevet overtrådt, og at uregelmæssighederne havde et omfang og en karakter, at en politiundersøgelse var påkrævet.

Personaledirektøren skulle efter planen være gået på pension med udgangen af marts måned, men ved overdragelsen af nogle af personaledirektørens områder til andre afdelinger på rådhuset, blev der observeret meget store uregelmæssigheder i forhold til indkøb.
Økonomiudvalget indledte efterfølgende en disciplinærsag (tjenstligt forhør) mod personaledirektøren.

- Det er en meget kedelig sag, som vi ser alvorligt på, men af hensyn til de involverede og politiets efterforskning, kan vi ikke sige mere på nuværende tidspunkt, siger kommunaldirektør Nich Bendtsen fra Hvidovre Kommune.