Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Hvidovre Kommune sender dine breve digitalt

Nye tider kræver nye vaner – husker du at tjekke din indbakke på www.borger.dk?
6. juni 2013

I stigende grad vælger Hvidovre Kommune at sende breve til borgernes digitale postkasse på borger.dk eller eBoks. Fremover vil forsendelsen til eBoks udfases, og det er din digitale postkasse på borger.dk, som bliver den postkasse kommunen sender digitalt til.

På den måde får du breve hurtigere, og Hvidovre Kommune sparer porto og papir.

Borgerservicechef Margit Halberg uddyber:
- I de seneste år har den digitale kommunikation fyldt mere og mere, og der er jo ikke mange af os, der længere sender papirbreve med posten. Derfor er det også naturligt, at kommunen i de kommende år går væk fra papirbreve og sender digitalt i stedet. Hvis vi kan bruge tiden på sagsbehandling og ikke på at printe og poste papirbreve, så kommer det både borgere og kommunen til gode.

Margit Halberg fortsætter:
- Fra efteråret 2014 bliver det ved lov obligatorisk for alle borgere fra 15 år at modtage breve fra det offentlige digitalt, så vi kan lige så godt vænne os til det. Der vil være enkelte borgere for hvem det digitale bliver svært, og dem vil vi selvfølgelig betjene via papirbreve, men for langt de fleste af os, er det digitale jo en lettelse, og vi kan glædes over de gevinster det giver, herunder at vi får brevet inden for få minutter efter, at det er afsendt fra rådhuset, og det er da smart."

Husk derfor:
- Opret din egen postkasse på www.borger.dk
- Sæt din digitale postkasse op til at sende en mail til dig, når der er ny post
- Tjek din digitale postkasse ligesom du tjekker din almindelige postkasse

Læs mere på www.borger.dk/om-digital-post

Brug for hjælp?
Kontakt digital post brugersupport på telefon 38 17 11 87 (åbent hverdage kl. 9-17, weekend kl. 11-17) eller teamdigital@hvidovre.dk.

Tjek på din borger.dk indbakke
Det er en god idé at sætte din digitale postkasse på borger.dk op, så du får en e-mail, når der er ny post, men generelt skal du huske at tjekke din digitale postkasse, ligesom du i dag tømmer din postkasse ved vejen eller i opgangen.

Fakta
Folketinget har via Lov om offentlig digital post besluttet, at du som borger i Danmark fra november 2014 skal være klar til at kunne modtage post fra det offentlige i en digital postkasse. For virksomheder gælder dette krav allerede fra november 2013.

Folketinget har via Lov om offentlig digital post besluttet, at du som borger i Danmark fra november 2014 skal være klar til at kunne modtage post fra det offentlige i en digital postkasse. For virksomheder gælder dette krav allerede fra november 2013.