Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Ny leder af Hvidovre Kommunes borgmestersekretariat

Sekretariatschef fra Køge byrådssekretariat bliver ny central leder i Hvidovre
27. februar 2013

Hvidovre Kommune har ansat Anne Wallberg som ny sekretariatschef til det nyetablerede borgmester- og direktionssekretariat per 1. april 2013.
Anne Wallberg er cand.jur. og kommer fra en lignende stilling i Køge Kommune, hvor hun har været sekretariatschef for byrådssekretariatet siden 2009.

I Hvidovre Kommune får den 54-årige jurist ansvaret for et sekretariat, der blev etableret ved årsskiftet i forbindelse med en ny organisationsstruktur.
- Jeg glæder mig meget til at arbejde i Hvidovre Kommune og sammen med medarbejderne at være med til at sikre, at den nye forvaltningsstruktur bliver til gavn for både politikerne og borgerne i Hvidovre.

Det nye sekretariat, som Anne Wallberg skal stå i spidsen for betjener både borgmester, kommunalbestyrelse og direktion:
- Borgmestersekretariatet er på mange måder rådhusets centralnervesystem, og det er yderligere blevet understreget af, at vi siden årsskiftet har fået samlet direktionen fysisk, så både kommunens politiske og administrative ledelse er omdrejningspunkt for sekretariatets arbejde, siger kommunaldirektør Lau Svendsen-Tune og tilføjer:
- Vi ser frem til at få en dygtig leder af vores sekretariat, så de hurtigt kan få et godt samspil til glæde for hele den kommunale administration.

Foruden Køge Kommune har Hvidovres nye sekretariatschef tidligere været sekretariatschef i Folketingets Administration og kontorchef i først By- og Boligministeriet og siden Økonomi- og Erhvervsministeriet.

I Hvidovre Kommune får hun en central rolle, som katalysator for ikke mindst samarbejdet på tværs af kommunens forvaltninger, enheder og afdelinger.

- Som chef for Borgmesterkontoret har jeg mulighed for at komme til at samarbejde med rigtig mange på tværs af organisationen. Og det glæder jeg mig meget til. Jeg håber også, at det i vores kommende samarbejde vil lykkes at skabe de bedste løsninger og resultater for Hvidovre Kommune, siger Anne Wallberg selv om den opgave.

Den nye sekretariatschef er som nævnt jurist fra Københavns Universitet og har desuden en del lederuddannelse bag sig, blandt andet lederuddannelsen KIOL fra Forvaltningshøjskolen. Hun er i 2012 påbegyndt en Master i Public Governance på CBS.

Anne Wallberg er 54 år gammel og bor i København med sin mand. Parret har to voksne døtre på 23 og 25 år. I sin fritid passer hun sin islandske hest, læser og cykler.