Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Send høringssvar via digital postkasse


- Vi har fundet en løsning, der skal sikre at borgernes e-mails når os i fremtiden, siger Helle Adelborg.
26. oktober 2012

Høringssvar og andre henvendelser fra Hvidovres borgere skal nå frem til kommunen. Derfor vil Hvidovre Kommune fremover opfordre borgerne til at sende høringssvar via digital post på borger.dk

- Vi er blevet gjort opmærksomme på, at der kan ske fejl i vores spam-filtrering af e-mails. En borger har oplevet, at hans høringssvar ikke nåede kommunen. Det har vi nu fundet en god løsning på, siger borgmester Helle Adelborg.

Årsagen til at en borger, der sendte et høringssvar til en af kommunens postkasser, fik en fejlmeddelelse og af flere omgange ikke kunne sende e-mail til en kommunal e-mailadresse, skal findes i kommunens spamfilter, der er sat op til kun at godkende e-mails fra bestemte e-mail-udbydere.

Det filter har kommunen for effektivt at kunne frasortere uvedkommende e-mails, reklamer mv. Desuden er spam-filtret en sikkerhedsforanstaltning, der frasorterer en række særligt uønskede mails, nemlig dem, der kommer fra forskellige afsendere, der f.eks. forsøger at narre penge fra modtageren.

For at sikre, at borgernes henvendelser fremover når kommunen, vil Hvidovre Kommune fremover opfordre borgerne til at kontakte kommunen elektronisk via digital post på kommunens hjemmeside eller borger.dk. Herfra bliver alle e-mails videresendt til den relevante modtager i kommunen. For at kunne sende mails via den digitale postkasse, skal borgerne have en NemID. Den kan man få via kommunens hjemmeside hvidovre.dk. Borgere, der ikke har en NemID, kan også fremover sende høringssvar mv. med posten eller aflevere det i Borgerservicecentret på rådhuset.