Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Sagsbehandlingsfrister

Når du skriver til Hvidovre Kommune, er hovedreglen, at vi besvarer din henvendelse hurtigst muligt. På det sociale område har kommunen dog fastsat frister på de enkelte sagsområder

Når du skriver til Hvidovre Kommune, kvitterer vi og besvarer herefter din henvendelse hurtigst muligt. Hvis vi ikke kan besvare henvendelsen inden 14 dage, modtager du besked om, at sagen er under behandling. I den forbindelse vil det være anført, på hvilken dato vi kan træffe en afgørelse eller du vil få svar på din henvendelse.

 

Frister for sagsbehandling på det sociale område 

Kommunen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt. Kommunen har på de enkelte sociale sagsområder fastsat frister for, hvor lang tid der må gå, fra kommunen modtager en ansøgning fra en borger, til der skal være truffet en afgørelse. Dette gælder dog ikke, hvis der i lovgivningen er fastsat en særskilt frist for sagsbehandling på det pågældende sagsområde. Hvis fristen for sagsbehandling ikke kan overholdes i en konkret sag, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse. Det gælder fx, hvis det bliver nødvendigt at indhente yderligere oplysninger.

På de underliggende sider fremgår fristerne for sagsbehandling på de enkelte sociale områder. En række af fristerne er godkendt af Kommunalbestyrelsen, mens der for resten tages forbehold for politisk godkendelse.

 

Relateret indhold