Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Ofte stillede spørgsmål om erhvervsaffalds­gebyrer

Læs nogle af de oftest stillede spørgsmål om erhvervsaffaldsgebyrer

Læs om virksomhedsoplysninger og CVR

Hvorfor har min virksomhed modtaget flere opkrævninger?

Kommunen opkræver affaldsgebyrer på baggrund af virksomhedernes produktionsnumre (P-numre), som de står anført i CVR. Er der f.eks. registreret tre P-numre i din virksomhed, som alle er tilmeldt affaldsordninger, vil din virksomhed modtage tre opkrævninger.

Det er virksomhedens eget ansvar at sikre, at oplysningerne i CVR er korrekte.

Du kan ændre oplysninger i CVR på Erhvervsstyrelsens hjemmeside eller ved at ringe til Erhvervsstyrelsen på tlf. 35 29 10 00.

Hvad er en produktionsenhed og et P-nummer?

P-nummer er forkortelse af "produktionsenhedsnummer". En produktionsenhed er betegnelsen for en virksomheds aktiviteter på en bestemt adresse, og ikke nødvendigvis en betegnelse for, at der sker en decideret produktion på stedet. Til hver virksomhed i CVR er knyttet en eller flere produktionsenheder. P-nummeret består af 10 cifre.

Ifølge Affaldsbekendtgørelsen skal der opkræves erhvervsaffaldsgebyrer for hvert P-nummer, der er registreret i CVR. Opkrævningen for produktionsenhederne skal ske hos ejeren af virksomheden; dvs. opkrævningerne for produktionsenhederne sendes til virksomhedens hovedadresse.

Hvis du ikke kender din virksomheds P-nummer, kan du finde det på den regning for erhvervsaffaldsgebyrer, som du modtager fra Hvidovre Kommune. Du kan også slå dit P-nummer op på CVR-registrets hjemmeside.

Hvornår skal jeg senest have opdateret mine oplysninger i CVR?

Du skal altid holde dine oplysninger i CVR opdateret. Opkrævning af erhvervsaffaldsgebyrer sker på grundlag af oplysningerne i CVR pr. 1. januar i gebyråret.

Du kan ændre oplysninger i CVR på Erhvervsstyrelsens hjemmeside eller ved at ringe til Erhvervsstyrelsen på tlf. 35 29 10 00.

Læs om regler for erhvervsaffaldsgebyrer

Min virksomhed er lukket/flyttet fra Hvidovre Kommune. Hvorfor får jeg en regning?

Hvis din virksomhed lukker eller flytter skal du give Hvidovre Kommune besked på affald@hvidovre.dk eller tlf. 36 39 36 39 så dine affaldsordninger bliver afmeldt.

Du skal desuden sørge for, at oplysninger om din virksomhed er opdateret i CVR.

Du kan ændre oplysninger i CVR på Erhvervsstyrelsens hjemmeside eller ved at ringe til Erhvervsstyrelsen på tlf. 35 29 10 00.

Må min virksomhed benytte genbrugspladsen?

Hvis din virksomhed ønsker at bruge genbrugspladsen, skal du tilmelde den på Amager Ressourcecenters hjemmeside.

Min virksomhed lejer sig ind i bygningen/på grunden. Skal jeg betale?

Ja, det er ikke ejendommen, der er gebyrpligtig, men den enkelte virksomhed, der producerer affald. Har din virksomhed dagrenovationslignende affald eller en olieudskiller skal du tilmelde dig den kommunale indsamlingsordning.