Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Indkøb

Hvidovre Kommunes indkøbspolitik skal sikre kommunen de bedst mulige indkøbsbetingelser, hvad angår kvalitet, levering, pris, betaling, service og garanti. Hertil kommer krav til miljømæssig bæredygtighed, sikkerhed og sundhed

Læs om miljøpolitik og indkøb

Kommunens Miljøpolitik

I Hvidovre Kommunes Miljøpolitik beskrives indsatsområderne inden for den kommunale virksomhed:

"Kommunens indkøb skal ske med udgangspunkt i den nyeste viden om varernes miljøbelastning. De varer og materialer, kommunen benytter, skal vurderes ud fra et helhedssynspunkt, hvilket betyder, at man vurderer miljøpåvirkningen ved såvel produktion som brug og bortskaffelse. Samtidig skal varens forventede levetid indgå i vurderingen. Når kommunen foretager nybyggeri og anlægsarbejder, skal arbejdet tilrettelægges, så miljøbelastningen bliver mindst mulig. Det skal sikres, at ressourceforbruget og affaldsmængden minimeres, og det anlagte skal projekteres, så den fremtidige brug bliver så miljøvenlig som muligt."

Hvem foretager kommunens indkøb?

  • Indkøbskontoret varetager udbud, indgår kontrakter og foretager indkøb af varer og tjenesteydelser til administrationen og kommunens institutioner
  • Indkøbskontoret vedligeholder WebIndkøb, som kommunens plejehjem, skoler og institutioner mv. kan foretage deres indkøb ud fra
  • Kultur, Miljø & Vækst varetager udbud, indgår kontrakter og foretager indkøb i relation til bygge- og anlægsområdet
  • It-afdelingen varetager udbud, indgår kontrakter og foretager indkøb af it-udstyr og af ydelser knyttet til blandt andet drift og vedligeholdelse af it-udstyr
  • Konsulentydelser købes af de enkelte forvaltninger og afdelinger

Kommunens Indkøbspolitik