Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Populær webshop på Avedøre Holme bliver fulgt af titusindvis af kvinder på de sociale medier


Trendday er skabt af to unge iværksættere, som på få år har skabt en stor og loyal kundekreds. De sociale medier spiller en vigtig rolle i virksomhedens salg og markedsføring
13. november 2018

Det er sjældent, at det er indehaveren af en virksomhed, som selv er frontfigur i markedsføringen. Men sådan er det hos webshoppen Trendday, der ligger på Avedøre Holme. Her kan kunderne møde den ene indehaver Camilla Krøyer i forskellige designs på virksomhedens sociale medier, som den anden indehaver Kasper Bondegaard Pedersen står for at markedsføre. Titusindvis af kunder følger Trendday på Instagram, Youtube og Facebook, hvor der dagligt bliver lagt nye tøjprodukter op, som kunderne kan bestille via webshoppen. ”Vi har skabt et venindeunivers, hvor vores brugere får stylingtips fra mig. Vi forstår vores kunders adfærd, og ved hvordan vi skaber en relation. Kunderne kender Camillas ansigt og kan nemt relatere til shoppen og det venindeunivers som vi har skabt,” siger Camilla Krøyer, der i 2015 stiftede Trendday sammen med sin handelsskolekammerat Kasper Bondegaard Pedersen.

Valget af den marketingstrategi, som Kasper og Camilla har sat for virksomheden, er blot et af flere tegn på, at Trendday gerne vil være tæt på sine kunder, som primært er piger og kvinder i alderen 16 til 25 år. ”Når vores kunder klikker sig ind på trendday.dk, er det Camilla, som de møder i webshoppens kundeservicechat, ligesom vi i vores kommunikation med kunderne altid skriver ”knus Camilla”, når der bliver afsluttet en besked eller mail, ”siger Kasper Bondegaard Pedersen.

Tøjet på trendday.dk er både velkendte mærker, men samtidig kan kunderne købe Trendday’s eget private label, som bliver produceret i Kina og Indien.

Kan godt lide stressfaktor
På få år har Camilla Krøyer og Kasper Bondegaard Pedersen skabt en populær virtuel tøjbutik, som tusindvis af kunder besøger hver eneste dag. Men det har også været et hårdt slid at nå dertil.

”I starten havde vi fuldtidsjob fra 8 til 16 ved siden af, og så arbejdede vi med trendday.dk, fra vi havde fri og frem til midnat. Vi investerede i begyndelsen 10.000 kroner hver, men har senere fået nogle investorer med,” fortæller de to iværksættere, som første gang prøvede deres iværksættergen af med nogle andre webshops, som inden Trendday blev solgt. Både Camilla og Kasper startede henholdsvis med, at sælge brugt tøj og elektronik på nettet. Alle varer blev købt i Kina, som blev solgt med en rigtig fin avance.

”Der vi fandt ud af, at vi godt kunne lide at være selvstændige. I dag kan vi ikke forestille os at være ansat, med en chef der bestemmer over os. Her er det os, der bestemmer. Vi kan godt lide den stressfaktor, det er at være selvstændig, ” lyder det samstemmende fra Camilla Krøyer og Kasper Bondegaard.

Iværksættere hjælper hinanden
Som ny iværksætter støder man ofte på emner, som man ikke har den store viden omkring. Her har de to stiftere af Trendday især brugt andre iværksættere til at sparre med

”Vi har været på nogle iværksætter-bootcamps. VI troede faktisk ikke, at det var noget for os, men vi fandt hurtigt ud af, at det kunne bruges. Vi var der alle sammen af den samme årsag. Jeg synes, at de fleste iværksættere er gode til at hjælpe andre. Vi havde fx brug for hjælp til bogføring og fik et tip til en god revisor af nogle andre iværksættere,” siger Kasper Bondegaard Pedersebn

Placeringen på Avedøre Holme er forholdsvis ny for Trendday, men tøjvirksomheden er faldet godt til.

”Vi lå inde midt i København tidligere, men vi havde hurtigt brug for at udvide og fandt så det herude. Vi netværker en del med flere af de andre firmaer herude og får gode råd fra dem, som også er forholdsvis nye iværksættere,” siger Camilla Krøyer.

Der har været fuld fart på Trendday de seneste tre år. Derfor er målet for den kommende tid lidt mere afdæmpet. ”Det er gået rigtig stærkt, nu vil vi gerne optimere – blandt andet vores lager og foretage en tidsoptimering. Vi skal have lidt struktur i hverdagen og stoppe op og puste lidt ud,” siger lyder det fra de unge iværksættere, der også kan fortælle, at virksomheden arbejder på at gøre sit indtog på det svenske marked.