Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Lokale virksomheder fik fif til at få succes online


Der var masser af gode råd til lokale mindre virksomheder i Hvidovre Kommune, da workshoppen Succes Online lagde vejen forbi Engstrandsskolen
7. marts 2018
Omkring 22 ejere eller medarbejdere fra mindre virksomheder blev på workshoppen Succes Online på Engstrandsskolen klogere på, hvordan de kan styrke deres digitale tilstedeværelse på nettet.
Deltagernes erfaring med det digitale spændte vidt. Nogle var allerede til stede på nettet, mens det for andre var en helt ny verden, der åbnede sig på workshoppen, hvor den erfarne Thomas Sloth underviste.

En kursist oplevede, at han før den første workshop var uden hjemmeside for sin virksomhed, og efter at have suget til sig, gik han hjem for at begynde at opbygge en hjemmeside. Til næste workshop havde han lavet næsten hele sin hjemmeside. Underviser Thomas Sloth var godt tilfreds med iværksætternes engagement på Succes Online.

”Jeg oplevede nogle fantastiske virksomheder med vidt forskellige forudsætninger og fra meget forskellige brancher; men fælles for dem var deres store entusiasme - og vilje til at flytte deres virksomhed online. Der var stor spørgelyst og god dynamik i lokalet begge dage,” siger Thomas Sloth. 
Succes Online har kørt siden 2012 og hjulpet mere end 25.000 virksomheder i hele Danmark med at se mulighederne på nettet.

Det var Hvidovre Kommune som sammen med Succes Online, der er et initiativ af Google i samarbejde med Erhvervsstyrelsen, PwC, Dansk Industri og IVÆKST, stod bag forløbet i Hvidovre. 
Det var anden gang, at Hvidovre Kommune tilbød Succes Online. Den første gang var i 2016, hvor mange lokale virksomheder fik nye inputs til, hvordan deres forretning kunne få mere digital succes.