Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Loadhastighed, likes og majskolber i Erhvervsforum

Mere end 60 virksomhedsejere fik ny inspiration til, hvordan de kan blive bedre til at markedsføre sig digitalt, da Erhvervsforum Hvidovre holdt møde
13. oktober 2017

Loadhastighed, likes og majskolber var nogle af emnerne, da 60 virksomhedsejere mødtes i Erhvervsforum Hvidovre, som torsdag 12. oktober blev afholdt på kontorhotellet Business House Hvidovre på Arnold Nielsens Boulevard. Her havde Hvidovre Kommune inviteret til en eftermiddag i den digitale markedsførings tegn.

Borgmester Helle Adelborg bød de mange deltagere velkommen.
”Jeg er glad for at se så mange deltagere. Det ser ud til, at eftermiddagens tema – ”Markedsføring på nettet” – har lokket mange til, og det er da også aktuelt for alle os, som på den ene eller anden måde vil ”noget med nogen”. Og for jer som virksomheder er der ingen tvivl om, at den digitale verden, vi lever i, stiller krav til, at man i det mindste gør sig overvejelser om sin tilstedeværelse og markedsføring online. I sidste ende kan det være afgørende for forretningen,” lød det fra Helle Adelborg.

Herefter fik en af de lokale virksomheder, som er særdeles aktive på de sociale medier, mulighed for at dele lidt gode råd med de fremmødte deltagere.
Anne Bastholm er indehaver af Annes Gademad, der holder til på Avedøre Holme. Cateringfirmaet har haft stor succes med at bruge digital markedsføring for at gøre opmærksom på sig selv til de sultne københavnere.

”Vi har 6000 følgere på Facebook, som er meget aktive og byder ind. Vi tænker meget over, hvad vi kommunikerer, og vi skriver kun positive ting. Det skal være noget folk har lyst til at dele. For nylig havde vi et opslag, som blev set af 150.000 mennesker. Det var et billede, som jeg havde taget i Paris, og som viste majskolber kogt i en elkoger,” fortalte Anne Bastholm.
Thomas Sloth fra firmaet i-Strategi er ekspert indenfor digital markedsføring, og han fortalte blandt andet om, at en god hjemmeside ofte er et af de vigtigste markedsføringsværktøjer.

”En hjemmeside er vigtig, og en hjemmesides loadhastighed betyder meget. Efter fem sekunder smutter folk igen, så den skal fungere ordentligt. (…) Et andet tip jeg vil give, er at det er en rigtig god idé at have billeder på sin hjemmeside af medarbejderne. Så ved kunderne, hvem der arbejder i firmaet, og det kan tage toppen af det værste bøvl, når kunder fx henvender sig med en klage,” sagde Thomas Sloth.
Foruden de interessante oplæg om digital markedsføring deltog Kai Ormstrup fra Innovationsagenterne. Agenterne tilbyder at lave innovationstjek i virksomheder med mere end fem medarbejdere, og i pausen havde Erhvervsforums deltagere mulighed for at høre nærmere om, hvad et innovationstjek egentlig består af.

Endelig fik deltagerne lov til at sparre lidt med hinanden om, hvordan de bruger de digitale værktøjer til at nå ud til kunderne.
Næste møde i Erhvervsforum Hvidovre er i marts 2018.