Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Virksomheder skal have succes på nettet

Hvidovre Kommune og Google har i samarbejde afholdt kurset Succes Online, der skal ruste mindre virksomheder til at blive stærkere på nettet
13. januar 2016

Som nystartet virksomhed er det vigtigt at være til stede på nettet. Det er iværksætteren Martin Elsøe Holst helt bevidst om. Derfor tøvede han ikke lang tid, da han i Hvidovre Avis læste, at Hvidovre Kommune og Google i samarbejde inviterede til kurset ’Succes Online’. Her kunne man som mindre virksomhed få gode råd til at blive bedre på nettet, som i dag er et af de vigtigste steder at være, hvis man vil gøre opmærksom på sig selv.

"Jeg er i gang med at starte virksomheden Nymedarbejder.dk op, og her har jeg brug for ideer til min hjemmeside, som i høj grad er det sted, hvor jeg møder kunderne. Jeg havde brug for at høre, hvordan jeg gjorde min hjemmeside troværdig," forklarer Martin Elsøe Holst, der i sin nystartede virksomhed tilbyder skoler og daginstitutioner hjælp til at rekruttere lærere og pædagoger.

Sammen med mere end 20 andre virksomheder har han deltaget i de fire sessioner, som Succes Online har bestået af. Og deres tid er godt givet ud. For det er vigtigt for enhver virksomhed at være aktiv på nettet, lyder det fra arrangørerne. Hvad enten man sælger en konkret vare på en webshop eller blot skal brande sig selv overfor mulige kunder.

"Hvis en virksomhed ikke er aktiv på nettet, sender det kunderne direkte i favnen på udenlandske virksomheder i stedet, og det er den udvikling, vi nu håber på at vende med et grundigt træningsforløb af Hvidovres virksomheder. Med internettet kan enhver virksomhed - ligegyldigt hvor lille og nichepræget den er - være global fra dag et," siger Jesper Eiby Christoffersen, ansvarlig for små og mellemstore virksomheder hos Google Danmark.

For Martin Elsøe Holst har arbejdet på Succes Online-kurserne været yderst brugbart, og han har løbende arbejdet på sin hjemmeside, efter han har fået gode råd på kurset.
"Jeg har kunnet arbejde med det på kurset, men er også gået hjem og justeret på min side, efter de input, jeg har fået," siger han.

Erfaren instruktør
Daniel Bjerregaard er direktør i Idea Consultants og deltog også i alle fire workshop i Succes Online. Han er glad for sin deltagelse, som har givet ham ny inspiration til virksomhedens digitale tilstedeværelse.

"Succes Online levede fuldt og helt op til mine forventninger med en god indlevende instruktør, der havde konkret erfaring om det, kurset handlede om.

Der blev fra start gjort opmærksom på, at det ikke krævede nogen forkundskaber for at kunne følge med.

Jeg havde selv lidt basal erfaring med hjemmeside fra tidligere, men fik afdækket en del områder og muligheder, som jeg ikke havde kendskab til. Alt i alt har det været et rigtig rigtig godt arrangement, som jeg kun kan anbefale andre at deltage i, hvis man er involveret i firmaets hjemmeside," siger Daniel Bjerregaard.

For borgmester Helle Adelborg har Succes Online-kurserne været et vigtigt tilbud til de mindre virksomheder i Hvidovre Kommune.

"Som kommune har vi også en interesse i, at det går de lokale virksomheder godt. Og det at være godt rustet digitalt betyder meget for en virksomhed i dag. Derfor har Hvidovre Kommune samarbejdet med Google om dette forløb," siger Helle Adelborg.