Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

SMS-ordning til krise og beredskab

Ved krise- eller beredskabssituationer kan Hvidovre Kommune bruge SMS til kommunikation med borgerne. Her kan du læse mere og til-/afmelde dig ordningen

I tilfælde af stormflod, oversvømmelse, brand, forurening eller lignende situationer kan Hvidovre Kommune sende beredskabsmeddelelser på SMS til mobiltelefoner, der er registreret på adresser i Hvidovre. Kommunen kan enten sende til alle mobiltelefoner i hele Hvidovre eller mobiltelefoner, der er registreret i et bestemt område af kommunen, fx nogle afgrænsede villaveje eller bydele. 
Alle offentligt tilgængelige mobilnumre registreret på adresser i Hvidovre er automatisk tilmeldt SMS-ordningen. Er dit mobilnummer ikke offentligt tilgængeligt, skal du selv tilmelde dig SMS-ordningen. Du kan afmelde mobilnumre. Det kan fx være, hvis dit barn bruger et mobilnummer, som er registreret i dit navn, og du ikke ønsker, at han/hun skal modtage beredskabsmeddelelser.
Du kan desuden tilmelde din mail-adresse - enten som supplement til dit mobilnummer eller i stedet for. Så modtager du beredskabsmeddelelser fra kommunen på mail.
SMS-ordningen er et supplement til kommunens kommunikation på bl.a. hjemmeside, Facebook og Twitter. I krise- og beredskabssituationer er det først og fremmest her, du kan finde information fra kommunen.