Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Madservice

Madservice er et tilbud til dig, som på grund af midlertidige eller varige problemer med helbredet ikke kan klare den daglige madlavning.
For at modtage hjælp til madservice, er det en forudsætning, at andre som bor i dit hjem heller ikke kan stå for madlavningen

Hvis du ikke selv er i stand til at lave mad, kan du få hjælp via kommunens madserviceordning. Det er en forudsætning, at du ikke selv kan udføre opgaven på grund af:

  • midlertidigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer
  • eller varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer

Kommunen skal foretage en konkret vurdering af din samlede situation.

Der skal ske en løbende revurdering af hjælpen, således at den tilpasses efter dine behov.

Kommunens kvalitetskrav til madserviceordningen skal udmeldes i en serviceinformation eller kvalitetsstandard.

Du kan få flere oplysninger om kommunens madserviceordning hos kommunen.

Du skal højst betale 53 kr. (2018) for en hovedret, når du får madservice efter servicelovens § 83 i eget hjem. Der kan også være tale om madserviceordninger, som du kan afhente eller indtage hos madserviceleverandøren, på et dagcenter eller lignende.

Der er et loft over, hvor meget du skal betale for madservice, hvis du bor i en plejebolig/på plejehjem. Det betyder, at du ikke kan opkræves mere end 3.613 kr. pr. måned i betaling for madservice (2018).

Kommunen må ikke opkræve mere i betaling, end det koster at producere maden.

Hvis du ikke er enig i kommunens afgørelse, skal du klage til kommunen inden fire uger. Afgørelsen skal så genvurderes inden fire uger, fra klagen er modtaget.

Hvis kommunen fastholder sin afgørelse, bliver din klage sendt videre til Ankestyrelsen, som tager stilling til afgørelsen.

Hvordan får jeg en madordning?

Du kan søge om hjælp til madservice ved at henvende dig til Bestillerenheden. Du kan træffe os på telefon 3639 3830, i tidsrummet mandag-onsdag 8:00-15:00 - torsdag 13:00-15:00 - fredag 08:00-14:30. Du vil efter din henvendelsen blive kontakte af en af vores visitatorer, så I sammen kan aftale, hvornår det passer dig at få besøg. Ved besøget vurderer vores visitator dit behov for hjælp i samarbejde med dig. Når du er visiteret til hjælp, vil du fremover få besøg af en af vores visitatorer mindst en gang om året. Ved besøget vil vores visitator i samarbejde med dig revurdere dit behov for hjælp.

Hvem kan jeg vælge som leverandør af madordning?

Hvidovre Kommune har godkendt følgende leverandører til levering af madordning til borgere i eget hjem.

Hvidovre CentralKøkken (nyt vindue)

Det Danske Madhus KRAM (nyt vindue)