Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Sigtepunkter for skolerne

Sigtepunkterne "Skole i tiden" er det fælles grundlag og fundament, som skolernes arbejde skal foregå på

Sigtepunkter for skolerne

Hvad er et sigtepunkt og hvorfor sigtepunkter?

Sigtepunkterne skal understøtte almenundervisningen og sætte retning for skolevæsenet. Sigtepunkterne er derfor en ramme for skolernes arbejde med kontraktmål. Skolernes mål skal baseres på sigtepunkterne.  

Sigtepunkterne er vedtaget for at sikre, at alle elever får et øget udbytte af undervisningen.

En styrket almenundervisning er en nødvendighed for øget inklusion og mindre specialundervisning.

Sigtepunkterne indeholder en række grundlæggende elementer – inklusion, systemisk ledelse, faglighed og evaluering, der skal styrke almenundervisningen. Skolerne har selv en meget vigtig rolle i dette arbejde, og det er afgørende, at den enkelte skoles eget valg af sigtepunkter bliver prioriteret. 

Hvordan arbejder skolerne med sigtepunkter?

Skolernes arbejde med sigtepunkterne sker på den enkelte skole. Skolerne skal udarbejde lokale mål, der understøtter og implementerer sigtepunkternes hensigt. Målene gøres til kontraktmål, der indgår i den årlige kvalitetsrapport.

De lokale sigtepunkter:

Er baseret på inklusion. Danner fundamentet for børnenes fremtid. Giver alle børn udfordringer. Sikrer optimal læring og personlig samt social udvikling. Sikrer kendskab til omverdenen og dens muligheder. Udvikler lærernes undervisning. Udvikler skole-hjem samarbejdet. Har tydelige værdier, der omsættes til praksis.