Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik. "Se vores cookiepolitik.".

Accepter cookies

 

Skoleudvikling

Kommunalbestyrelsen er enig om en strategi for udvikling af de 9 folkeskoler i Hvidovre Kommune

Strategi for udvikling

Udvikling af byens folkeskoler

I en årrække har Sigtepunkterne ”Skole i tiden” været det fælles fundament for skoleudviklingen med de grundlæggende elementer inklusion, systemisk ledelse, faglighed og evaluering

Inklusion betyder:

Systemisk ledelse betyder:

Faglighed betyder:

Evaluering betyder:

Målet med det hele er at styrke almenundervisningen.

Kvalitetsløft efter skolesammenlægninger

I foråret 2012 vedtog Kommunalbestyrelsen at nedlægge to af kommunens elleve skoler, en vanskelig og følsom proces, men skolestørrelser og elevtal talte for det. Og heldigvis vedtog Kommunalbestyrelsen at investere besparelsen fra nedlæggelserne i et ambitiøst kvalitetsløft for de tilbageværende ni folkeskoler.

Kvalitetsløftet har 11 indsatsområder, og med et systematisk udviklingsarbejde indenfor SPU/LP og med den ambitiøse satsning på it-området,  udvikler skolevæsenet i Hvidovre Kommune sig hele tiden.

Klare mål

Skoleudviklingen i Hvidovre Kommune er i fuld gang med klare faglige mål om at løfte karaktergennemsnittet i flere fag, om at løfte inklusionsgraden, således at flere elever kan følge normalundervisningen og om at skabe høj eller meget høj forældretilfredshed: Forældrene skal opleve at folkeskolen er den bedste skole til at udvikle deres barn!

Inspiration fra andre

Skolerne i Hvidovre Kommune er naturligvis meget opmærksomme på, at forældresamarbejdet er meget vigtigt, og at et godt samarbejde mellem skole og hjem er til gavn for både trivsel og læring.
Med inspiration fra den store verden, fra Canada og Skotland såvel som fra skoler og skolesystemer i Danmark, er der mange processer i gang i Hvidovre Kommune.