BBR, Bygnings- og boligregistret
Hvornår ændres BBR af kommunen?
Kommunen indberetter ændringer til BBR i forbindelse med en byggesag. Når byggesagen afsluttes, får ejer tilsendt en ny BBR-meddelelse.
Der fremsendes også en BBR-meddelelse til ejer, ved ejerskifte.
BBR-meddelelsen sendes til e-boks.
Hvad bruges BBR til?
BBR-registrets oplysninger bruges bl.a. i forbindelse med:
- beregning af afgifter til forsynings- og renovationsselskaber
- kommunens byggesagsbehandling og byplanlægning
- vurdering af ejendommen
- køb og salg af ejendommen
- långivning
- statistik
Ejers pligt
Ejere af ejendomme, bygninger, bolig-, eller erhvervsenheder og tekniske anlæg mv. har pligt til at oplyse kommunen om informationer, som er af betydning for drift og ajourføring af BBR.
Oplysningspligten kan også omfatte oplysninger, der ikke indgår i den kommunale byggesagsbehandling.
Ret BBR-oplysninger for din bolig
Hvis du har rettelser eller ændringer til dine BBR-oplysninger, kan du rette dem i selvbetjeningsløsningen Ret BBR. Du kan også sende rettelserne til bbrbolig@hvidovre.dk. Husk at tilføje adresse, dit navn og telefonnummer.
Hvor finder jeg min BBR-meddelelse?
Du kan se din BBR-meddelelse på følgende hjemmesider:
Jeg har et spørgsmål til min BBR-meddelelse
Hvis du har spørgsmål vedrørende din BBR-meddelelse, er du velkommen til, at sende dine spørgsmål til kommunens postkasse for BBR-henvendelser.